пʼятницю, 1 травня 2015 р.

Конспект виховної години

Тема. Діло майстра величає
Мета: вчити учнів цінувати працю будь якої людини, незалежно від її професії, розширити знання учнів про професії, розвивати професійні інтереси, формувати ціннісне ставлення до праці, сприяти розвитку морального самопізнання, виховувати працелюбність.
Обладнання: ілюстрації до різних професій, прислів’я, слово «професія»
Хід заняття
I.            Організаційна частина
-         Доброго дня! Мене звати Роксолана Ігорівна.
-         Уважно послухайте вірш і ви потім мені скажете про що у ньому йдеться.

Якщо хочеш завжди у достатку жити,
То поважай роботу, труд  люби.
Старайся вчитися, усе робити.
І, як почав, то не лінуйся, а роби.
Щоб в світі жити радісно й щасливо,
Добро твори у світі кожну мить.
Робота, праця – це велике диво,
Вона людину вчить у світі жить.

-         Тож про що у ньому йдеться? (про працю)
-         Що ми повинні робити, «щоб у світі жити щасливо»?
-                     Наша сьогоднішня тема виховного заняття називається «Діло майстра величає».( цим прислів’ям оцінюють вашу працю, якщо ви швидко й добре зробите або відремонтуєте якусь річ).  На сьогоднішньому занятті ми поговоримо про працю, про професії людей, їхню роль у суспільстві.

-         Як ви можете пояснити, що таке праця? (праця – це цілеспрямована діяльність людей зі створенням матеріальних і духовних благ; це діяльність людини, що має мету)

                           II.            Основна частина
1.      Повідомлення про працю і український народ
-         Отже, праця — джерело добробуту людини. Упродовж  усього ходу історії людина думала, пробувала, вдосконалювала свою працю, а набутий досвід запам’ятовувала і передавала свої знання іншим. Не секрет, що наш український народ дуже працелюб­ний, любить свою землю, вміє на ній працювати. Та не тільки на землі трудитись уміє, а й всяку роботу знає! Все вміє і дітей своїх змалечку до праці привчає, та ще й приказує: «На дерево дивись, як родить, а на людину, — як робить!». Це тому, що з роботя­щою людиною легко й добре жити.

2.   Оповідання В. О. Сухомлинського про працю як найголовнішу у житті людини
-      Послухайте уважно оповідання, яке написав відомий педагог В. О. Сухомлинський про важливість праці.
«Пряник і Колосок»
      Вранці, до сходу сонця людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла із нього зернята, і спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися пряник і колосок.
-      Хто ти такий? – запитав пряник
-      Я колосок.
-      Ой, який ти колючий! Яка з тебе користь?
Посміхнувся колосок, поворухнув своїми вусиками і відповів:
-      Без  мене не було б ні хліба, ні тебе , прянику.
-      Отже, - каже пряник, все від тебе. Але хто ж над тобою старший?
-      Праця, - відповідає колосок, - вона все дає. А  праця і людина – найголовніше.
Аналіз
-      Які герої у цьому оповіданні?
-      Що відповів колосок, коли пряник сказав йому: «яка з тебе користь?»
-      Що сказав колосок на запитання «А хто над тобою старший?»
-      Тож, що ви зрозуміли з цього оповідання?

3.      Робота з прислів’ями
- А зараз ми дізнаємося, що говорить народна мудрість про працю.
- Назвіть прислів’я та приказки, що стосуються праці і ставлення людини до праці.
- Докінчіть прислів’я (тільки ті, які діти не назвуть)
Під лежачий камінь… вода не тече.
Хто не працює,… той не їсть.
Хочеш їсти калачі,… не сиди на печі.
Що посієш,… те й пожнеш. (скільки будеш працювати, стільки будеш мати)
У невмілого… руки не болять
Зробив діло – …гуляй сміло.
Праця годує,… а лінь марнує. (тільки праця допомагає людині жити, харчуватися. Будеш сидіти склавши руки, нічого не вийде. Дарма ніколи нічого не дістається. Щоб щось мати, потрібно старанно працювати.)
Хто хоче багато мати,… тому треба мало спати.

4.      Відгадування загадок про професії.
-         Давайте трохи поговоримо про професії.
-         Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.
-         Як ви думаєте, що таке професія?
-         Професія – це рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок та є джерелом існування.
-         Я вам буду зачитувати інформацію про конкретну професію і ви маєте догадатися, яка це професія.



Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)
-         Як називається місце, де працює перукар?
Хто як квочка із курчатами,
В дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
Няньчить,пестить,розважає?(Вихователька)

Інструмент бере у руки -
Линуть чисті,ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ...(Музикант)
-         На яких інструментах може грати музикант?
У театрі грає ролі:
Нині - вчителя у школі,
Завтра буде інша роль -
То бідняк він, то король.(Актор)
Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Не повторний світ живий (Художник)
-         Який відомий поет і художник на Україні?
Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(Швачка)
Як приходимо у клас,
Там чекає він на нас.
Вчить писати і читати,
І невтомно працювати.(Вчитель).
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)
-                     Як ви думаєте, чому ця професія вимагає відповідальності і обережності?

Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний.
Бублики і пиріжки
Пряники й медівники.(Пекар)
У нас цю професію знають усі:
Сидить за кермом вантажівки й таксі,
Вантаж і людей він по місту розвозить
У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)



5.      Гра "Без труда нема плода".
Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б?
А якщо не працює електрик?
А коли лікарі не прийдуть на роботу?
Яка професія найважливіша?     
Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.
6.                 Вгадай професію за предметом
-         Я вам буду показувати ілюстрацію і ви маєте сказати, до якої професії цей предмет належить.
7.      Вправа МІКРОФОН
-         Ми вже говорили, ким ви хочете стати у майбутньому. Але ви зараз нам нагадаєте і скажете, чим подобається ця професія?
-         Можливо ви знаєте когось з людей даної професії і хочете наслідувати?
-         Що вважаєте основним у вашій майбутній професії?
-         Що потрібно для того, щоб здобути професію? (потрібно гарно навчатися, здобути освіту, добиватися своєї мети)
8.      Гра «Продовж слово».
-         На кожну букву із слова «професія» придумати професію.
П — пожежник, пекар, перукар
Р — рибалка, режисер;
О — охоронець;
Ф — фотограф, фізик;
Е — електрик, економіст;
С — садівник, співак, стоматолог;
І — історик, інженер;
Я — яхтсмен (спортсмен, який займається водним спортом на яхтах, а спорт називається яхтингом)

ІІІ. Підсумок

-         Для чого нам працювати? Що нам праця дає?
-         Про які професії ми говорили?
-         Яка праця зараз найпотрібніша людям на планеті і чому?

-                     Усього в житті людині треба вчитися: і фізично працювати, і вивчати різні науки. Тому з дитинства треба привчати себе до праці, привчати свій розум здобувати нові знання. Завжди пам'ятайте, що навіть маленька праця краща за велике безділля, а роботящі руки — гори перевернуть. Отже, працюйте, вдосконалюйтеся, ніколи не зупиняйтесь на досягнутому, любіть і поважайте себе, привчайтесь учитися. І не забувайте, що праця людину годує, а лінь – марнує.

Немає коментарів:

Дописати коментар